Ποιος ο ρόλος του DJ στα σύγχρονα Dance Festivals?

Δεν είναι μυστικό, οτι τα μουσικά φεστιβάλ, έχουν μια ισχυρή θέση στην χορευτική μουσική κουλτούρα. Αυτές τα τεράστια events, δεν είναι μόνο μία πύλη εισόδου για νέους καλλιτέχνες και θαυμαστές, αλλά και ένα δυνατό βήμα για την μετάδοση νέων ιδεών και ήχων. Επίσης είναι προφανές οτί είναι και μια αξιόλογη πηγή εσόδων.

Όσο μεγαλώνουν όμως αυτά τα φεστιβάλ, οι διάσημοι DJ’s, φαίνεται να διακατέχονται από μία κρίση, σχετικά με το τι ακριβώς πρέπει να κάνουν, όταν βρίσκονται στο booth. Σε πρόσφατες συνεντεύξεις τους σε New York Times, MTV και άλλα μέσα, αρκετοί djs διαφωνούσαν ή τουλάχιστον είχαν πάρα πολλές διαφορετικές απόψεις, σχετικά με το ποιος είναι ο ρόλος τους σε αυτές τις εκδηλώσεις.

Σε μια πρόσφατη συνέντευξη των Axwell & Sebastian Ingrosso (από τους Swedish House Mafia) στη New York Times, ο Ingrosso δήλωσε οτί δεν παίζει τόσο ρόλο τι παίζουν, αλλά το πως αλληλεπιδρούν με τον κόσμο. Με μιας συμπεριέλαβε djs όπως Avicii & Steve Aoki, που έχουν επικριθεί πολλές φορές για προβλέψιμα ή προ-ηχογραφημένα sets, που συντονίζονται με τα πυροτεχνήματα και τα διάφορα μέρη του θεάματος.

what-is-a-djs-role-in-todays-dance-music-festivals-body-image-1428609659

Συνεχίζοντας λένε οτί αυτά τα πολυπόθητα 90 λεπτά σε ένα stage, που περιβάλλεται από πυροτεχνήματα, λέιζερ και φωτορυθμικά, είναι σαν «γύρος του θριάμβου μετά από μήνες σκληρής δουλειάς στο στούντιο. Τι κι αν περιορίζονται σε κινήσεις Jesus Hand ή γυρίζουν μερικά knobs? Αυτή είναι ίσως η επίσημη αναδιατύπωση για τον ρόλο του Dj. Από το να κρίνεται για την καλές επιλογές των τραγουδιών και δεξιότητες, να υποβαθμίζει την ποιότητα του set του, υπέρ του θεάματος και της αλληλεπίδρασης με τον κόσμο.

digweed

Είναι εύκολο να φανταστεί κανείς την αντίδραση έμπειρων Djs όπως τον Paul Van Dyk και τον John Digweed για αυτά τα σχόλια. Την περασμένη εβδομάδα μίλησαν και οι δύο, εναντίων των TOP DJS που παίζουν τις ίδιες, κουρασμένες, επιτυχίες σε κάθε φεστιβάλ.

Αν είσαι ο μεγαλύτερος DJ στον κόσμο, είσαι σε θέση όπου μπορείς να παίξεις πράγματα που οι άνθρωποι δεν ξέρουν και θα ανατινάξουν το μυαλό των θαυμαστών. Αλλά αν απλά επιλέξεις να παίξεις γνωστή μουσική μόνο και μόνο για να πάρεις μια αντίδραση, αυτό είναι απλά είναι τεμπελιά.

Είπε ο Digweed στο MTV.

Επίσης περήφανα ομολόγησε οτί στο set του στην Ultra, όταν έπαιζε στην σκηνή του Carl Cox, βασίστηκε σε κομμάτια που είχε κατεβάσει το ίδιο απόγευμα. Η έκπληξη του πλήθους και η αποδοχή των τραγουδιών, ήταν η καλύτερη ανταμοιβή για αυτόν.

Κατά τον ίδιο τρόπο συμφώνησε ο Van Dyk στο MTV, οτί είναι ευθύνη του dj να ψάχνει ανάμεσα σε χιλιάδες κομμάτια που βγαίνουν και να ξεχωρίζει αυτά που πραγματικά σημαίνουν κάτι.

Βέβαια ο Van Dyk και ο Digweed είναι ηλικιακά πολύ μεγαλύτεροι από τον Ingrosso και τον Axwell. Τις πρώτες τους επιτυχίες τις έκαναν στις αρχές του ’90, με απόγειο της καριέρας τους κοντά στο 2000. Σχεδόν μια δεκαετία δηλαδή πριν την τρέλα των EDM festivals.Paul Van Dyk

Τα τελευταία χρόνια ο Paul Van Dyk έχει μείνει κατά μεγάλο βαθμό εκτός από τέτοια φεστιβάλ, ενώ ο Digweed παίζει επιλεκτικά σε μερικά.  Επομένως μπορούμε να πούμε οτί τα σχόλια και των δύο αφορούν ένα Old School Djing, πιο μουσικοκεντρικό. Ενώ τα sets του Ingrosso και του Axwell περιορίζονται σε μιάμιση ώρα η δυναμικότητα τους, τα sets των Digweed και Van Dyk μπορούν να επεκταθούν για ώρες.

Η νεώτερη γενιά των djs, δεν έχει τα χαρακτηριστικά των παλαιότερων, πίσω από το booth. Ο σύγχρονος dj της EDM σκηνής, έχει περισσότερο τα χαρακτηριστικά ενός ΡΟΚ ΣΤΑΡ. Με εμφανίσεις σύντομες αλλά δυνατές πλαισιωμένες με ένα υπερθέαμα από οπτικά εφέ.

Σχολίασε ο Garcia στο Trip Advisor.

Έχω δεί τον Steve Aoki να έχει κλείσει την μουσική και να περιφέρεται γύρω από το booth και να λέει στο κόσμο οτί θα ακούσουν το νέο του κομμάτι. Και τότε να βάζει το τραγούδι. Αυτό δεν είναι Dj. Αυτό είναι ένας ατάλαντος που αρκείτε στο να πετάει τούρτες.

Είπε ο Thumb.

Πρόσφατα ο Skrillex και ο Four Tet, έπαιξαν ένα Back-to-back set σε μία pub του λονδίνου, οπού και το κοινό και οι παρόντες DJS (Ben UFO, Pearson Sound, Floating Points, Caribou and Pangaea) έμειναν ενθουσιασμένοι. Με έναν αριστοτεχνικό τρόπο κατάφεραν να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ Underground και Mainstream.


Πηγή: Thump.vice.com


 

Σχολιάστε εδώ...