Παρακάτω θα δούμε τι επιλογές έχετε και τι πρέπει να προσέξετε για μία ηχογράφηση των set σας. Η ηχογράφηση είναι ένα βασικό κομμάτι για την βελτίωση και προώθηση της δουλειάς σας.
Πιο συγκεκριμένα με την διαδικασία της ηχογράφησης, μπορείτε:
- – Να ακούσετε τις μίξεις σας, να ακούσετε να ελλατώματα σας και πάνω σε αυτό το μοτίβο, να διορθωθείτε.
- – Να μοιράσετε το αποτελεσμά σας, στο κοινό σας, τους φίλους σας και τους θαυμαστές σας.
- – Να φτιάξετε ένα brand name και αυτό θα είναι το portfolio σας.
Η εγγραφή μπορεί να γίνει σε διάφορα μέσα, όπως:
- – Σε κασσέτα ή cd. Έστω οτί έχετε ακόμα κασετόφωνο ή εγγραφέα cd, αυτή είναι μια αρχαία πλέον μέθοδος που πλέον δεν προτείνεται για κανένα λόγο.
- – Σε ψηφιακό εγγραφέα (Digital audio recorder). Εδώ οι επιλογές είναι μεγάλες. Από εγγραφείς των studio, μέχρι φορητούς εγγραφείς τσέπης. Εδώ το αποτέλεσμα αποθηκεύεται σε μια sd κάρτα ή εσωτερική μνήμη. Απο εκεί μπορούμε να το μεταφέρουμε στον υπολογιστή για αποθήκευση, δημοσιοποίηση ή επεξεργασία.
- – Κατευθείαν στον υπολογιστή. Η πιο εύκολη και απλή διαδικασία είναι να κάνουμε την εγγραφή μας κατευθείαν στον υπολογιστή.
Εγγραφή με εξωτερικό μίκτη.
Όταν θέλουμε να γράψουμε το set μας ενώ χρησιμοποιούμε εξωτερικό μίκτη, θα πρέπει από την μία έξοδο του μίκτη που είναι για εγγραφή (π.χ. rec out), να γυρίσουμε ένα καλώδιο σε είσοδο του υπολογιστή. Στις σύγχονες dj συνθέσεις υπάρχουν κάρτες ήχου με μία ή παραπάνω εισόδους. Εναλλακτικά σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ή είσοδος από την ενσωματωμένη κάρτα ήχου του υπολογιστή.
Στο προγραμμά μας δηλώνουμε το input που θα χρησιμοποιήσουμε για την εγγραφή.
Εγγραφή με εσωτερικό μίκτη.
Αυτός είναι ο πιο εύκολος και άμεσος τρόπος. Δεν χρειάζεται ούτε έξτρα εξοπλισμό, ούτε έξτρα καλώδια και συνδέσεις. Τα πάντα τα αναλαμβάνει το πρόγραμμα. Οτιδήποτε βγαίνει σαν out, εγγράφεται κιόλας.
Τι πρέπει να προσέχουμε.
- – Πρέπει με το πρόγραμμα που χρησιμοποιούμε, να βλέπουμε και τα επίπεδα του cpu μας, για να είμαστε σίγουροι, οτί το “σηκώνει” ο υπολογιστής μας.
- – Να προσέχουμε τα επίπεδα έντασης, ωστέ να μην βγει το αποτέλεσμα ούτε χαμηλογραμμένο ούτε παραμορφωμένο από την μεγάλη ένταση.